Στο Athletics Magazine θα βρείτε ό,τι συμβαίνει στον Στίβο, στο Τρέξιμο, στην Ποδηλασία και στο Τρίαθλο.

Συμβουλές από τον προπονητή Δημήτρη Τζεφαλή

Tips για ιδανική διατροφή και προετοιμασία πριν από τον Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο

Ελάχιστες ημέρες απομένουν για τον 10o Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης και η ομάδα της “THE Lymphedema Clinic”, με το σύνθημα #RunForLymphedema, περιμένει τους φίλους της για να τρέξουν, να διασκεδάσουν, να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν όλοι μαζί! Το μήνυμα που στέλνει και φέτος με τη συμμετοχή της είναι ότι το λεμφοίδημα μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά.

Και επειδή η οργάνωση και η σωστή προετοιμασία αποτελούν το «κλειδί» για κάθε δρομέα οποιασδήποτε απόστασης, η διαιτολόγος-διατροφολόγος, συνεργάτης της Κλινικής Βαλεντίνα Δερμιτζάκη, δίνει τις συμβουλές που εφοδιάζουν το σώμα μας με τα σωστά «καύσιμα» προς ελαχιστοποίηση τυχόν δυσφορίας, εξάντλησης ή τραυματισμών. Στόχος, μοναδική έγνοια για όσες και όσους περπατήσουν ή τρέξουν στον 10o Διεθνή Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022, να είναι η διασκέδαση!

Tips για ιδανική διατροφή

Ακολουθήστε τις συμβουλές σωστής διατροφής πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα.

Πριν τον αγώνα

Την ημέρα του αγώνα ένα ιδανικό μεσημεριανό γεύμα περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, με μέτρια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και φτωχές σε λίπη και φυτικές ίνες.

Επιλέγουμε:

  • Μακαρόνια με κιμά και ένα μικρό μπολ σαλάτα, ή
  • Κοτόπουλο με πατάτες ή ρύζι και ένα μικρό μπολ σαλάτα, ή
  • Κρέας φιλέτο με πουρέ ή ρύζι και ένα μικρό μπολ σαλάτα

Τι να αποφύγουμε να καταναλώσουμε;

  • Γεύματα πλούσια σε λιπαρά (δύσπεπτες σάλτσες, όπως κρέμα γάλακτος, τηγανητά ή τροφές μαγειρεμένες με μεγάλες ποσότητες λαδιού ή βουτύρου)
  • Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (λαχανικά όπως μπρόκολο ή κουνουπίδι, μεγάλες ποσότητες σαλάτας, φασόλια και προϊόντα ολικής άλεσης)
  • Αλκοόλ

60 λεπτά πριν από την έναρξη του αγώνα, ένα μικρό σνακ θα δώσει στο σώμα μας ενέργεια. Για παράδειγμα, σνακ πλούσια σε υδατάνθρακες είναι:

  • Μια μπανάνα, ή
  • Μια μπάρα ενέργειας χωρίς ζάχαρη, ή
  • Μισή κούπα σκέτα δημητριακά (χωρίς γαλακτοκομικά), ή
  • 2-3 κράκερς ή αλμυρά μπρέτσελ ή 15 τεμάχια ανάλατων ξηρών καρπών
  • Και οπωσδήποτε, ένα ποτήρι νερό για καλή ενυδάτωση

Κατά τη διάρκεια του αγώνα

  • Ενυδατώνουμε τον οργανισμό μας, έχοντας μαζί ένα μικρό μπουκαλάκι με νερό. Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται 500-1000 ml νερό / ώρα ανάλογα με την εφίδρωση
  • Προσοχή! Δεν πίνουμε περισσότερο νερό από αυτό που χρειαζόμαστε, γιατί ενδέχεται να προκαλέσει πεπτικές διαταραχές
  • Καθεμία και καθένας έχει τον δικό του ρυθμό. Απολαμβάνουμε τη διαδρομή και μειώνουμε ταχύτητα όταν νιώθουμε δυσφορία.

Μετά τον αγώνα

Είναι σημαντικό να αναπληρώσουμε το χαμένο γλυκογόνο τα πρώτα 30 λεπτά.
Εύκολες και γρήγορες λύσεις:

  • Μια μπανάνα μαζί με 6-7 αμύγδαλα, ή
  • Ένα ποτήρι ρόφημα κακάο, ή
  • Ένα ανάμεικτο τοστ

Τρέξε ενημερωμένος!

Τέλος, μια μικρή προετοιμασία πριν από τον αγώνα εξασφαλίζει ηρεμία, διώχνει κάθε πιθανό άγχος για τη συμμετοχή και τον καθιστά πιο απολαυστικό! Αρκεί η σωστή διαχείριση, το τελευταίο βράδυ και τις ώρες πριν από την… εκκίνηση:

*Ετοιμάζουμε τον εξοπλισμό (ρούχα, παπούτσια, νερό κλπ)

*Είμαστε ενήμεροι για τις οδηγίες συμμετοχής (ώρα εκκίνησης, διαδρομή κ.ά.)

*Οργανώνουμε την έγκαιρη μετάβαση στην αφετηρία

*Φροντίζουμε να έχουμε έναν καλό ύπνο το προηγούμενο βράδυ

*Ακολουθούμε ένα χαλαρό πρόγραμμα στη διάρκεια της ημέρας και ξεκουραζόμαστε, κάνοντας κάτι που μας ευχαριστεί μέχρι την ώρα του αγώνα.

Καλή διασκέδαση, και μην ξεχάσετε το σκοπό μας: #RunForLymphedema.

Ραντεβού στις 15 Οκτωβρίου, στην αφετηρία!

*Επισκεφθείτε μας:

Στα social media (facebook, Instagram) και στην ιστοσελίδα της Κλινικής για να μαθαίνετε τα νέα της «THE Lymphedema Clinic»

Facebook: https://www.facebook.com/THELymphedemaClnic
Instagram: https://www.instagram.com/thelymphedemaclinic/

Web: https://thelymphedemaclinic.gr/

 

Δείτε Επίσης